Programma

Ieder jaar proberen we als Oranjevereniging weer een gevarieerd programma samen te stellen, waar jong en oud zich mee kan vermaken. Hieronder een overzicht van onze activiteiten.

14.00 uur

Activiteiten tweede paasdag

Dit jaar valt Pasen tussen Koningsdag en de feestavond in. Zodoende zijn wij op het idee gekomen om samen met dorpsvereniging De Munnikenslag een mooie dag te organiseren vol leuke paasactiviteiten.

14.00 uur

Activiteiten tweede paasdag

09.00 uur

Aubade

Vrije toegang

Als vanouds zal in Rouveen Koningsdag van start gaan met de aubade op het Kerkplein. Hiermee feliciteren we Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander met zijn verjaardag. Iedereen is van harte uitgenodigd om gezamenlijk de toespraak van onze burgemeester aan te horen en onder begeleiding van Christelijke Muziekvereniging Prinses Margriet twee coupletten van het Wilhelmus te zingen.

10.00 uur

Kindervrijmarkt

Dit jaar houden we een kindervrijmarkt met daarbij allerlei activiteiten voor iedereen! Vanaf half 10 (na de aubade) is er een kindervrijmarkt op het parkeerterrein tegenover en naast de Levensbron.

09.00 uur

Koningsfeest met autorodeo

Feestterrein geopend met autorodeo, terras "De Kaekeldêele," live muziek op het buitenpodium "De Bleerkerre," Live muziek in de "Waterstee" Kinderterrein

19.30 uur

Oranjeconcert

Uiteraard zal ‘s avonds weer het altijd druk bezochte Oranjeconcert uitgevoerd worden door het Christelijk mannenkoor “Staphorst” in De Levensbron.

21.30 uur

Feest in de tent

Vrije toegang

Met DJ Benn

07.00 uur

Busreis 2019

27 augustus gaan we met de bus naar Den Haag en Scheveningen. We nodigen u uit om er samen met ons een gezellige dag van te maken!

Onze sponsoren

Graag willen we alle sponsoren bedanken. Vele, vooral lokale, bedrijven steunen ons. Bijvoorbeeld door tegen een kleine vergoeding een advertentie of spandoek te plaatsen, maar zeker ook door het ter beschikking stellen van materialen of diensten.