Autorodeo

Op Wikipedia in het Nedersaksisch wordt een autorodeo als volgt omschreven:

Een autorodeo is een evenement daoras ze in Oost-Nederlaand drok op bint, waorbi’j een stok of vieftien olde auto’s rondriedt op een deur een gröppel umringd grösveld en tègen mekare anknalt. De leste auto die as nog rieden kan, is de winnaar. ’t Evenement is vake köppeld an een karmse, een feesttent mit meziek, enzowieder.

In grote lijnen klopt deze beschrijving zoals het er in Rouveen op Koningsdag aan toe gaat. Al vele jaren organiseren wij in Rouveen zo’n autorodeo. Het is, samen met de omringende activiteiten, een gezellig evenement om je Koningsdag aan te besteden. Dit geldt zowel voor de bezoekers, de organisatie als de deelnemers.

Deelnemen aan de autorodeo

Wil je graag meedoen met de autorodeo? Dan kun je je opgeven tijdens de inschrijfavond bij Café Korterink, Scholenland 3 in Rouveen. Bij goedkeuring kun je je startgeld betalen en je startbewijs meenemen. Dit kan van 20:30 uur tot 21:30 uur. Om de inschrijving vlot te laten verlopen, hebben we een voorinschrijfformulier gemaakt. Je kunt dit van tevoren invullen en inleveren bij de inschrijfbalie.

Er is plaats voor maximaal 90 rodeorijders. Bij meer deelnemers wordt er geloot onder de coureurs van buiten Rouveen. De kosten bedragen € 15,- voor inwoners van Rouveen (leden) en € 20,- voor de overige deelnemers.

Je kunt alleen meedoen wanneer je minimaal 18 jaar oud bent en in het bezit bent van een geldig rijbewijs.

De auto waarmee je meedoet moet voldoen aan het reglement. Hiernaast hebben we informatie en huisregels voor de deelnemers om de dag goed te laten verlopen.

Deelname aan de autorodeo is geheel op eigen risico.

Heb je een vraag of opmerking over de autorodeo in Rouveen? Vul dan gerust ons contactformulier in.