31 oktober 2015 filmavond Oranjevereniging Rouveen

Oranjevereniging Rouveen nodigt u uit voor een filmavond op zaterdag 31 oktober 2015.
We starten deze avond met de documentaire ”Oorlog in Overijssel”. De heer Paul Harmens van het Historisch centrum Overijssel is aanwezig om het e.e.a. toe te lichten.

“Oorlog in Overijssel” geeft een goed beeld van het dagelijks leven in Overijssel tijdens de bezetting. Een groot aantal onderwerpen en plaatsen passeert daarbij de revue. De film toont zeldzame beelden van onder meer Zwolle, Enschede, Hengelo, Deventer, Staphorst, Nijverdal en Steenwijk in oorlogstijd. In de film zijn bijzondere filmfragmenten verwerkt afkomstig uit de archieven van het Polygoonjournaal, het Nederlands Filmmuseum, de Rijksvoorlichtingsdienst en van het Duitse en Canadese leger. Bovendien ziet u uniek materiaal van film-amateurs. Deze film is een must voor iedereen met belangstelling voor de geschiedenis van Overijssel tijdens de Tweede Wereldoorlog.

Na de pauze gaan we verder met unieke beelden die wijlen Albert Huisman in de jaren zeventig met zijn 8mm camera van de Koninginnedagen in Rouveen heeft gemaakt. Deze beelden zijn gedigitaliseert en zullen ook deze avond worden vertoond.

Locatie: d’Olde Skoele Oude Rijksweg 427 Rouveen
Tijd: Aanvang 20:00 uur (zaal open 19:30) tot ongeveer 21:45
leden Oranjevereniging Rouveen hebben gratis toegang, niet leden betalen: € 5,00 (incl. 2 x koffie).

Oranjevereniging Rouveeen Oorlog in Overijssel.png
Beelden filmmateriaal Albert Huisman.jpg