Verslag Koningsdag 2015

27 April Koningsdag Rouveen. Zoals elk jaar begonnen we om 9:00 uur met de aubade. Na een toespraak van voorzitter Gerwin klomp en Burgemeester Alssema, die ook aanwezig was samen met zijn vrouw en enkele wethouders, werd de vlag in top gehesen. Daarna werd het eerste en zesde couplet van het Wilhelmus gezongen onder begeleiding van muziekkorps Prinses Margriet.
Aansluitend werd burgemeester Alsema die dit jaar voor het laatst aanwezig was in functie als burgemeester een schilderij aangeboden.

Aansluitend aan de aubade was er de vrijmarkt. Naast verschillende jonge handelaren en kinderen die hun talenten lieten zien waren er de gebruikelijke springkussens met dit jaar als extra de rodeostier. Ook gaf Michelle Mussche een bootcamp voor de groepen 7 en 8. Jong en oud vermaakten zich hier prima.

Om 13:30 uur ging de traditionele autorodeo van start. 77 Deelnemers deden hun uiterste best om de ongeveer 3500 bezoekers te vermaken met hun strijd om collega coureurs uit te schakelen.

Uitslagen:
1e mini klasse Robbin Bekedam
1e lichte klasse Elmer Brakke
1e zware klasse Sander Bokkers
1e crazy race mini Jolanda Timmerman
1e crazy race licht Bram Kloppenburg
1e crazy race 1 zwaar Martijn Kooiker
1e crazy race 2 zwaar Meilof Troost

Daarnaast was er voor de kinderen volop vertier in de zandbak, luchtkussens en de draaimolen.
Ook de clown trok het nodige publiek. Vanaf 16:00 uur trad de Drentse band “de Wethouders” op in de tent.

Om 19:30 uur verzorgde het Christelijk Mannenkoor Staphorst, onder leiding van Peter Bos, een druk bezocht Oranjeconcert in ‘de Levensbron’.

Ondertussen werd vanaf 21:00 uur in de feesttent de muziek verzorgd door Drive-in Banjo met de dj Ben. Het was lekker druk en vooral heel gezellig.

Op zaterdag 25 april waren de deuren van de feesttent ook open. Toen heeft Dj Roy het publiek vermaakt met twee totaal verschillende muziekstijlen. Het thema voor deze avond is ‘Hakken & Høken’. En met 1100 bezoekers een gezellige avond.

Wij kijken als Oranjevereniging Rouveen en de “Roustap” terug op geslaagde dagen en bedanken onze vrijwilligers, EHBO-ers en sponsoren.