Koningsdag 2015

KONINGSDAG ROUVEEN 2015

Nog even en het is Koningsdag 2015. Er zijn weer verschillende activiteiten georganiseerd voor jong en oud.

We beginnen deze Koningsdag om 9:00 uur met de aubade op het kerkplein. Na een toespraak van Gerwin Klomp (voorzitter Oranjevereniging Rouveen) en Burgemeester Alssema wordt de vlag in top gehesen waarna onder begeleiding van CMV prinses Margriet het 1e en 6e complet van het Wilhelmus wordt gezongen.

Aansluitend begint de kindervrijmarkt, georganiseerd door de jeugdcommissie van de Oranjevereniging. Naast de vrijmarkt, waar de jeugd van de basisscholen tweedehands spulletjes kunnen verkopen of op een andere manier de bezoekers mogen vermaken ook zijn er meerdere luchtkussens, een rodeostier en een goochelaar aanwezig. Voor de groepen 7 en 8 organiseren we een soort van bootcamp mede mogelijk gemaakt door Michelle Mussche. Hier moet je je voor opgeven. De vrijmarkt vindt plaats op de hoek van de Esdoornlaan/Meidoornlaan.

Om 13:30 uur wordt gestart met de traditionele autorodeo. Dit gaat gebeuren op de hoek Schipgravenweg/Scholenland, waar ook de feesttent staat. Ongeveer 75 deelnemers gaan het publiek vermaken met hun bolides. Daarnaast is er een zandbak, draaimolen en meerdere luchtkussens voor de jeugd aanwezig. In de feesttent word ondertussen de muziek verzorgt door Drive Inn Banjo en vanaf 16:00 de Drentse rockband “de Wethouders”.

Om 19:30 uur begint het Oranjeconcert in kerkgebouw ‘De Levensbron’ aan de Esdoornlaan. De avond wordt georganiseerd door het Staphorster mannenkoor met medewerking van Jorrit Woudt (piano) en Sander van den Houten (orgel) ook zal het Blokfluitensemble FEW Wezep o.l.v. Annelies Schraa de avond opluisteren. Het zal een avond worden met veel samenzang. De algehele leiding is in handen van Peter Bos. De deuren zijn open van 19:00 uur.

Om 21:00 uur is het weer tijd voor de feesttent. Het beloofd een gezellige avond te worden me Drive Inn Banjo en DJ Ben.

Op zaterdag 25 april doen we de deuren van de feesttent ook open. Dan zal Dj Roy het publiek vermaken met twee totaal verschillende muziekstijlen. Het thema voor deze avond is ‘Hakken & Høken’.

Namens Oranjevereniging Rouveen en Café ‘de Roustap’, tot dan!!

** HET IS VERBODEN ZELF ALCOHOLISCHE DRANKEN MEE TE NEMEN**

wethouders.jpg