KONINGSDAG 2014

Nog even en het is Koningsdag 2014. We vieren dit op 26 april. Er zijn weer verschillende activiteiten georganiseerd voor jong en oud. We beginnen deze eerste Koningsdag om 9:00 uur met de aubade op het kerkplein. Na een toespraak van Gerwin Klomp (voorzitter Oranjevereniging Rouveen) en Burgemeester Alssema wordt de vlag in top gehesen waarna onder begeleiding van CMV prinses Margriet het 1e en 6e complet van het Wilhelmus wordt gezongen.

Aansluitend begint de kindervrijmarkt, georganiseerd door de jeugdcommissie van de Oranjevereniging. Naast de vrijmarkt, waar de jeugd van de basisscholen tweedehands spulletjes kunnen verkopen of op een andere manier de bezoekers mogen vermaken zijn er meerdere luchtkussens en een clown aanwezig. Voor de oudere jeugd van de basisscholen worden er in samenwerking met ‘Explore’ diverse leuke activiteiten georganiseerd. De vrijmarkt vindt plaats op de hoek van de Esdoornlaan/Meidoornlaan.

Om 13:30 uur wordt gestart met de traditionele autorodeo. Dit gaat gebeuren op de hoek Schipgravenweg/Scholenland, waar ook de feesttent staat. Ongeveer 85 deelnemers gaan het publiek vermaken met hun bolides. Daarnaast zijn er een zandbak, draaimolen en meerdere luchtkussens voor de jeugd aanwezig. In de feesttent word ondertussen de muziek verzorgt door Drive Inn Banjo en Piet Piraat.
Na afloop van de autorodeo is er live muziek in de tent met Arjan Venemann.

Om 19:30 uur begint het Oranjeconcert in kerkgebouw ‘De Levensbron’ aan de Esdoornlaan. De avond wordt georganiseerd door het Staphorster mannenkoor met medewerking van Leon Koppelman (panfluit), Jorrit Woudt (vleugel) en Harm Hoeve (orgel). Het zal een avond worden met veel samenzang. De deuren zijn open van 19:00 uur.

Om 21:00 uur is het weer tijd voor de feesttent. Het beloofd een gezellige avond te worden, de Dj’s Douwe en Harry zullen hiervoor alles uit de kast halen.

Op 2 mei doen we de deuren van de feesttent nogmaals open. Dan zal Dj Roy het publiek vermaken met twee totaal verschillende muziekstijlen. Het thema voor deze avond is ‘Hakken & Høken’.

Namens Oranjevereniging Rouveen en Café ‘de Roustap’, tot dan!!

Vrijmarkt.JPG
Rodeo 2013.JPG