Koninginnedag 2013 wederom een succes!

Het begon dit jaar op vrijdag 26 april met de Koningsspelen voor de basisschool kinderen. Nadat de kinderen van de twee basisscholen in Rouveen het Koningsontbijt op hadden, werd gestart met de Koningsspelen. Samen met de spelletjescommissie van de Oranjevereniging Rouveen en de basisscholen waren er verschillende spellen en attracties georganiseerd waarmee de kinderen zich prima konden vermaken. Doordat het weer niet meewerkte is besloten om eerder te stoppen met de activiteiten.

De vrijdagavond stond in het teken van “Staphorst is hip” georganiseerd door Annet van Strik.
Ongeveer 575 belangstellenden konden de verschillende creaties op de catwalk bewonderen, daarnaast waren er verschillende stands en werd de Kroningskaas van CZ Rouveen geïntroduceerd .

Op zaterdagavond 27 april genoten ongeveer 900 bezoekers van zingende dj Gijs. Het was erg gezellig in de feesttent.

Dinsdag 30 april Koninginnedag. Zoals elk jaar begonnen we om 9:00 uur met de aubade. Na een korte toespraak van voorzitter Gerwin klomp en Burgemeester Alssema die ook aanwezig was, samen met zijn vrouw en enkele wethouders, werd de vlag in top gehesen. Daarna werd het eerste en zesde couplet van het Wilhelmus gezongen onder begeleiding van muziekkorps Prinses Margriet.
Aansluitend aan de aubade werd de plaquette bij de Koningslinde onthuld. Burgemeester Alssema deed dit samen met mevrouw H. Kok- Bisschop en enkele schoolkinderen. Mevrouw H. Kok-Bisschop ontving dit jaar een Koninklijke onderscheiding. Om 13:30 uur ging de traditionele autorodeo van start. 84 Deelnemers deden hun uiterste best om de ongeveer 3500 bezoekers te vermaken met hun strijd om collega coureurs uit te schakelen.
Uitslagen:
1e mini klasse Willem v/d Berg
1e lichte klasse Koen Reuvekamp
1e zware klasse Marco Kooiker
1e crazy race licht Rudie Buit
1e crazy race 1 zwaar Jasper Dunnewind
1e crazy race 2 zwaar Agnes Hooikammer
1e crazy race 3 zwaar Wichel Wagenaar
Daarnaast was er voor de kinderen volop vertier bij de zandbak, luchtkussens en de draaimolen.
Nadat de rodeo was afgelopen vermaakte dj Dré met zijn muziek de mensen in de tent.

Om 19:30 uur verzorgde het Christelijk Mannenkoor Staphorst onder leiding van Peter Bos een druk bezocht Oranjeconcert in de “Levensbron”.

Ondertussen werd vanaf 21:00 uur in de feesttent de muziek verzorgd door Drive-in Banjo met de dj’s Douwe en Stephan. Het was lekker druk en vooral heel gezellig. Wij kijken als Oranjevereniging Rouveen terug op geslaagde dagen.

DSC_6922.JPG