Het zat er al een paar jaar aan te komen, maar nu is het dan toch zover: Koningin Beatrix geeft na meer dan 30 jaar regeren haar ambt over aan Kroonprins Willem-Alexander!

We hebben onze Koningin ervaren als een sterke en zakelijke, maar toch ook zeer betrokken staatshoofd. Dit is zeker de laatste jaren te merken geweest, sinds het voorval tijdens Koninginnedag 2009 in Apeldoorn en de situatie omtrent Prins Friso. Er zijn echter ook veel leuke dingen voorgevallen in haar regeerperiode. Denk alleen maar aan alle leuke vieringen van de afgelopen Koninginnedagen.

We danken Koningin Beatrix hartelijk voor al haar verdiensten voor de Nederlandse Staat en wensen haar veel goeds toe in de toekomst. Ook wensen we het Koningspaar Willem-Alexander en Maxima veel geluk met hun troonsopvolging en hopen dat er nog vele gelukkige jaren zullen volgen.

Hoe de festiviteiten aanstaande 30 april vorm zullen krijgen is uiteraard nog niet helemaal duidelijk, maar zeker is dat deze dag overal in Nederland een speciaal tintje zal krijgen. We wensen iedereen als bestuur van de Oranjevereniging Rouveen alvast een geweldige feestdag toe!

images[2].jpg