Geslaagde week Oranjevereniging (2011)

Het begon woensdagmiddag met een ballonwedstrijd gevolgd door Elly & Rikkert. Het was leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen waren.
Na afloop kregen de kinderen een drankje aangeboden door de Roustap en met een zakje snoep van de oranjevereniging gingen de kinderen weer naar huis. Voor de woensdagavond was er een taptoe gepland, om zeven uur gingen de korpsen na een kleine ronde door de dorpskern naar het voetbalveld. Hier werd door elk korps een show weggegeven. Een zeer geslaagde dag.

Donderdagavond werd er in Café Korterink een film gedraaid voor de oudere jeugd. De zaal achter het café zat vol met kinderen die genoten van de nieuwste Dik Trom film. Na afloop werd er een glaasje fris aangeboden door de familie Korterink. Daarna was er voor de liefhebbers de feesttent, een briljant optreden van de Loco Loco Discoshow maakte ook deze dag weer tot een succes.

De vrijdag stond in het teken van de optocht. Ondanks dat er niet veel deelname was, kunnen we toch spreken van een succes. De optocht werd uitgebreid met klassieke tractoren. Muziekvereniging Prinses Margriet ging voorop gevold door de kinderoptocht met daar achter de wagens en de tractoren.

Dan is het Koninginnedag, we beginnen om negen uur met de aubade na een toespraak van voorzitter Henk Courtz en de Burgemeester werd de vlag gehezen. Het eerste en zesde couplet van het Wilhelmus werden gezongen. Meteen daarna begon de eerste voorstelling van het kindercircus, wederom een succes. CZ Rouveen hartelijk dank voor de sponsoring. De middag stond in het teken van de autorodeo. Vanaf half elf werd er gekeurd en na wat kleine aanpassingen stond om half één iedereen in het rennerskwartier. Om half twee startte de eerste manche en het volgde elkaar allemaal vlot op. Het publiek sond vijf rijen dik langs de baan. Het weer was op de wind na geweldig. Een tank water voorkwam dat het publiek moest stofhappen. Rijders en vrijwilligers bedankt voor de goede samenwerking!

Koninginnedag-avond stond de feesttent weer op het programma. Deze was om elf uur 's avonds al stampvol en iedereen kon genieten van de zingende DJ Gijs. Het vuurwerk werd een half uur eerder afgestoken dan volgens het programma. Eerder was er sprake van dat het vuurwerk niet door mocht gaan in verband met de droogte, daarom moesten om tien uur 's avonds vier mesttanks met water klaarstaan. Hierdoor ontstond miscommunicatie, het bedrijf die het vuurwerk verzorgde heeft dit opgevat als startsein om het vuurwerk af te steken. Heel erg jammer voor de mensen die speciaal om half elf kwamen kijken.

De Oranjevereniging bedankt iedereen die op welke manier dan ook deze prachtige dagen om het 75 jarig bestaan van de vereniging te vieren mogelijk hebben gemaakt.

Alle foto's worden op dit moment verzameld en zullen zsm op de site worden geplaatst.

SAM_0344.JPG